قدس آنلاین: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در رابطه آئین نامه خادمی جدید حضرت رضا(ع)، گفت: این آئین نامه در بیش از ۱۰۵ ماده تنظیم شده است تا برترین ظرفیت را در امر خدمت رسانی داشته باشیم.

آئین نامه خادمی جدید حضرت رضا(ع) در بیش از ۱۰۵ ماده تنظیم شده است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمرتضی بختیاری در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری بین ‌المللی امام رضا(ع) که در سالن صبا صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و با ولادت امام رضا(ع) به پایان می رسد.

وی افزود: امسال ولادت امام رضا(ع) با پیروزی حزب الله دد جنگ 33 روزه همزمان شده و مراسم جشن میلاد و پیروزی مقاومت به صورت مشترک در صحن جامع رضوی برگزار شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با شاره به توطئه های دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: سیزده سال پس بعثت پیامبر اکرم(ص) توطئه های دشمنان اسلام آغاز شد و توطئه نخست برای خود نبی مکرم اسلام(ص) بود و ایشان به فرمان خداوند یکتا و بی همتا به دلیل سختی شرایط مکه به مدینه عزیمت کردند و انتخاب دین مبین اسلام تنها مسیر رسیدن به پیروزی است.

بختیاری تصریح کرد: توطئه دوم در سال 60 بود و حضرت سیدالشهداء(ع) به کربلا مهاجرت کردند تا اسلام ناب محمدی(ص) حفظ شود و در سال 61 پسر حضرت فاطمه(س) در کربلای معلی به شهادت رسیدند و امروز شاهدیم که مردم عشق پرشوری نسبت به امام حسین(ع) دارند و این عشق خاموش شدنی نیست و نقطه اوج آن حضور پرشور در پیاده روی اربعین حسینی است.

وی تأکید کرد: توطئه سوم در سال 203 بود و امام رضا(ع) در مسیر حق و پیروزی اسلام حرکت کردند و این موفقیت برای مامون قابل تحمل نبود و ایشان را به خراسان منتقل کردند ولی بازهم باز هم این حضور نتیجه ای برای مامون حاصل نشد و امروز حضور بیش از 27 میلیونی زائران امام رضا(ع) را در طول سال شاهد هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) درس زندگی هستند، بیان کرد: اخلاص در کلمه لا اله الا الله است و فرهنگ رضوی هرکجا که رفت امنیت آورد و غوغایی در این فرهنگ ایجاد شده است و عالم آل محمد(ص) ظرفیتی عظیم و تمام نشدنی هستند و زائران شیعه و سنی زیادی توفیق تشرف در بارگاه منور رضوی دارند.

بختیاری گفت: خادمی حضرت ثامن الحجج(ع) باید توسعه یابد و از برکت خادمی حضرت رضا(ع) باید فرهنگ رضوی هم توسعه یابد، چیزی که مورد تاکید تولیت های فقید و جدید آستان قدس رضوی بوده است.

وی افزود: ده ها ظرفیت برای گسترش فرهنگ رضوی و سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) وجود دارد و باید همه دست در دست هم دهیم تا این کار بزرگ را سامان دهیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در رابطه آئین نامه خادمی جدید حضرت رضا(ع)، گفت: این آئین نامه در بیش از 105 ماده تنظیم شده است تا برترین ظرفیت را در امر خدمت رسانی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.